Anne-Marie van de Poll

Interview Anne-Marie van de Poll

• “De ChristenUnie dichtbij”

Deze week in een openhartig gesprek met de ChristenUnie een ontmoeting met Anne-Marie van de Poll uit Montfoort. Nummer 2 op de kandidatenlijst.

Anne-Marie van de Poll is geboren en getogen in Montfoort, opgegroeid in de binnenstad in een ondernemersgezin. Ze woont en werkt nu met haar kleuradviesbureau aan de rand van Montfoort, uitkijkende over de weide van Linschoten.
    Ze is een echt mensen-mens. Anne-Marie houdt van mensen en is graag samen met anderen. Haar motto is: Zorg met elkaar voor elkaar. Mensen bijeenbrengen, verbinding maken. Iedereen wordt gezien. Zij wil een bruggenbouwer zijn voor alle mensen in Montfoort en Linschoten.

Anne-Marie heeft ervaring in de politiek, in de oecumene en in de gezondheidszorg. Jaren aaneen is zij begeleider en mantelzorger geweest en heeft derhalve veel facetten van de zorg meegemaakt. Het is bekend terrein voor haar.<br /> Door actief te zijn geweest in cliëntenraden, besturen en verenigingen kan zij op bestuurlijk niveau goed meepraten. Anne-Marie geeft aan dat er nog genoeg te doen is voor het welbevinden van onze inwoners en wil dit de komende vier jaar in de politiek duidelijk maken.<br /> Namens ChristenUnie Montfoort-Linschoten zal ze zich inzetten voor het welzijn van de inwoners van Montfoort en Linschoten. Het sociaal domein zal haar taak worden in de gemeentepolitiek.<br /> Vele onderwerpen zijn belangrijk om te bespreken. Anne-Marie zich vooral inzetten voor goede flexibele zorgmogelijkheden voor dag en nacht en een goed leefbaar samen-woonklimaat voor iedereen in de samenleving. Eenieder kan op een goede manier opgroeien en oud worden in de gemeente Montfoort.

De ChristenUnie kan het verschil maken. Ieder persoon kan het verschil maken, eenieder kan iets ten goede laten veranderen. Ieder mens doet ertoe.

Wat zij bijzonder waardeert en haar erg aanspreekt is het open karakter van de ChristenUnie. Er wordt over alles ruim nagedacht, breed georiënteerd, onderwerpen niet schuwend en altijd op zoek naar overeenkomsten met anderen. Het gesprek openhouden met ieder. Kijken waar je goed aan kunt doen. Zo te staan midden in de gemeenschap en werkelijk verbinding maken. Anne-Marie heeft een oecumenische opvoeding gehad en voelt zich thuis bij de ChristenUnie.

Geloof in het goede van de mens, hoop blijven houden en liefde voor elkaar. Dat zijn de drie trefwoorden waaruit Anne-Marie denkt, praat en werkt. Het geeft houvast, biedt toekomst en is samenbindend.

Vanuit deze gedachte en beleving wil zij haar politieke werk invulling geven. Werken aan het vervagen zo niet wegvallen van schotten tussen groeperingen en kerken en de arm en rijk kloof dichten.Anne-Marie zal zich krachtig en vasthoudend inzetten voor uw welzijn.

Er is voor ieder een plaats, niemand mag vergeten worden!