We stellen ons even voor

• Teus Kok, lijsttrekker van de ChristenUnie Montfoort/Linschoten stelt zijn team voor

Enthousiast, hoopvol, gedreven en vol energie staat de equipe van de ChristenUnie, onder aanvoering van lijsttrekker Teus Kok klaar in de startblokken voor de loop naar de gemeenteraadsverkiezingen en de komende raadsperiode. Het veld wordt naast Teus Kok bezet door Anne-Marie van de Poll, Jaap van den Heuvel en Lody Reijerse van Buren. Het team wordt adviserend ondersteund door Pieter van der Berg. Allen willen zich volledig inzetten voor de gemeenschap, ieder op zijn eigen wijze en vanuit hun ervaring en specialiteit. Geen grote woorden of meeslepende beloften van we maken dit klaar of gaan dat realiseren, maar werken vanuit een betrouwbare inzet ten goede van de burger van Montfoort en Linschoten. Meelevend en bewogen zijn en duidelijk werkend aan een goed woon-, werk- en leefklimaat. De essentie is: Waar gaat het om. Niet kijken naar wat we eraan kunnen verdienen, maar wat is er nodig. Waar kunnen we recht doen.

Teus, van beroep accountant en wonend in Linschoten zal zich inzetten voor het gehele politieke gebeuren, maar pleit in het bijzonder voor betaalbare huurwoningen, woonvormen voor ouderen en is een voorstander van doorstroming en verduurzaming van woningen. Zowel het bedrijfsleven als de agrarische sector heeft zijn aandacht.

• Anne-Marie, heeft een kleuradviesbureau aan de rand van Montfoort. Ze is een echt mensen-mens, houdt van mensen en is graag samen met anderen. Haar motto is: Zorg met elkaar voor elkaar. Mensen bijeenbrengen, verbinding maken. Iedereen wordt gezien. Zij wil een bruggenbouwer zijn voor alle mensen in Montfoort en Linschoten. Namens de ChristenUnie Montfoort-Linschoten zal ze zich inzetten voor het welzijn van de inwoners van Montfoort en Linschoten. Het sociaal domein zal haar taak worden in de gemeentepolitiek.

• Jaap woont zijn hele leven in het mooie dorp Linschoten.
    Inmiddels is hij al meer dan 20 jaar voor de ChristeUnie actief in de gemeentepolitiek, vooral op het gebied van ruimtelijke ordening. Er is een gebrek aan goede betaalbare woningen voor starters. Jaap wil zich inzetten voor een ommekeer hierin. En zoals hij zelf zegt: Het moet de komende raadsperiode veranderen. Goede en betaalbare woningen voor onze toekomst.

• De werkzaamheden van Lody spelen zich af in de groenvoorziening. Een flora- en faunaman, die de ontwikkelingen op het gebied van de natuur nauw gezet volgt.

Lody wil zich inzetten voor biodiversiteit, hetgeen moet leiden tot een beter leefklimaat, frissere lucht en een betere oogst

Lody is een voorstander van kringlooplandbouw en het stimuleren van biologische landbouw. Ook de energieontwikkeling heeft zijn aandacht.

• Pieter heeft zich de afgelopen jaren als commissielid ingezet voor de politieke ambities van de ChristenUnie met als belangrijkste onderwerpen klimaat, energie en financiën. In het dagelijks leven werkt Pieter als fondsmanager van een regionaal energietransitiefonds.

Wij willen zorgdragen voor een opgeruimde omgeving, betere luchtkwaliteit en leveren ons aandeel in de energietransitie.